Please help me solve this problem.
f : x 2 – x
g : x √x
a) Dapatkan domain dan julat bagi f dan g.
b) Dapatkan fungsi f o g dan nilai (fog)( 4 )
c) Dapatkan fungsi g of dan nilai ( gof) ( 2 )
d) Lakarkan graf bagi fungsi f, g, fog dan gof pada paksi yang sama

Answer by stanbon(75887)

f : x^2 – x
g : x √x
a) Dapatkan domain dan julat bagi f dan g.
b) Dapatkan fungsi f o g dan nilai (fog)( 4 )
c) Dapatkan fungsi g of dan nilai ( gof) ( 2 )
d) Lakarkan graf bagi fungsi f, g, fog dan gof pada paksi yang sama
-----------
fog(x) = f[xsqrtx] = [xsqrtx]^2 -[xsqrtx] = x^3-xsqrtx
The domain is All non-negative Real Numbers.
-------
fog(4)= f[g(4)] = f[4sqrt4] = f[8]=8^2-8 = 56
--------------
gof(2) = g[f(2)] = g[2^2-2] = g[2] = 2sqrt2
-------------
I don't understand that question.
==============
Cheers,
Stan H.